dimarts, 25 de desembre del 2007

Entrem a la groove cuisine! Entrevista exclusiva amb Mr.Dyk Bonkers

El col·lós incansable en el seu estudi...treballant
En Barry el seu animal de companyia.
Pictures by Lauren i arxiu Grooveaction

Hei Dyk què tal les festes?
Molt bé, però de cada vegada me costa més recuperar-me de les farres nocturnes, ja no sóc el que era. El cap d'any pareix tot un repte, però ho donarem tot des de la cabina, la barra o la pista de ball.
Parlan's dels teus inicis, quan començares a escriure artícles musicals?
De sempre, ja de ben petit vaig començar a interessar-me pel que sentia a la ràdio, record haver escrit algunes línies sobre l'explosió del reggae , Jimmy Cliff, Lee Perry, The Maytals etc quan estudiava amb els jesuïtes. Després vengueren les col·laboracions a la ja desapareguda Lions and Cucumbers, El Gorro, Freak Collector...
Recordes la primera crítica que et publicaren?
Crec que va ser una ressenya del single Police and Thieves dels Clash precisament a Lions and Cucumbers.
D'on és capital Ulam Bator?
Sereu cabrons? Mongòlia tio. No m'agrada dir això però hauries de saber que el tema de la meva tesi és les relacions marítimes entre Portugal i la Índia, entre els segles XVII i XIX. Així que capitals d'Àsia les que vulguis.
Tu visqueres intensament els 70s, és cert tot allò que conten d'en Ronnie Lane?
Ara no record qui és Ronnie Lane.
Quina va ser la primera vegada que vingueres a Mallorca?
Crec que fou cap a l'any 85, m'havia tornat a casar per tercera vegada i ella que era d'Aachen venia molt per l'illa. Ella me va presentar en Joan Bibiloni, que per cert ,sabieu que el tio havia començat fent versions de clàssics del soul?. Bé de tota manera jo havia vingut a Eivissa com a corresponsal de Lions and Cucumbers per cobrir el concert de Bob Marley i allò si que era el paradís, quines dones! Es Cavallet ja no és el que era fills meus! (es lamenta profundament).
Quan te va començar a fascinar el so del hammond?
Ja sé que sonarà a tòpic, però me vaig criar en una família profundament devota i cada diumenge a missa com un clau i ja allà el so de l'orgue m'emocionava. El funk i el groove vingueren després ja més grandet quan anava a parties en pla allnighter per Sankt Pauli (rialles). Però val a dir que l'any 2003 assistint per pura casualitat a un ofici a una església baptista de Philadelphia vaig tornar a veure la llum, crec que hi vaig entrar guiat per l'esperit de Billy Preston i això me va permetre deixar enrera un periode turbulent de la meva vida. My soul is a witness!
A quin concert lamentes no haver pogut assistir aquest any?
Bé vosaltres sabeu que jo som més de la pista de ball que no de la sala de concerts però ara que ho dius, precisament el dels Right Ons, vist el que he llegit a Grooveaction. I possiblement també algún de Funky Time que mira que venc sovint a Mallorca però no hi ha manera de veure'ls, esper fer-ho aviat a més ara que sé que n'Hugo s'ha recuperat.
Quin és el teu capítol preferit de l'Escurçó Negre?
(rialles) vaja penya! a mi m'agraden aquells on hi surt Lord Flash Heart o també aquell on se'n van a ultramar a descobrir terres desconegudes amb un mariner sonat, es perden i es veuen obligats a beure's els pixums, que bo!. També el del colom del general Melchett és una canya. N'hi ha tants!
Ja per acabar, arrel de la polèmica amb Albert Puig d'Icat FM, d'on ve tanta rivalitat?
No ho consider rivalitat, però trob que el tio desaprofita molt el seu potencial. Me rebenta com presenta els artistes, pareix que s'ha begut una infusió d'herba lluïsa endolcida amb vint cullerades de mel. Tot i que és més jove que jo, ara no et pensis, el tio és tan lògic i mecànic que des de que li va sortir la primera cana, ja pensa en tenir néts.

Ara sis respostes concretes.
Un Disc: Vou veri vou de Biel Majoral
Un llibre: El mestre i Margarida de Bulgakov
Un Instrument: Congues
Una top model: cap ni una, crec que les tops són un exemple nefast del que ha de ser una dona.
Una pel·lícula: Vampyros Lesbos de Jess Franco.
Un plat: Okra soup un plat de Surinam però a Mallorca en estiu res com el trempó!









1 comentari:

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.